Psychodynamische therapieTegenwoordig worden mensen in de westerse wereld enorm belast met allerlei van verschillende dingen, hierbij kun je denken aan dingen als een hoge werkdruk, de invloed van massamedia, hoge eisen en elektronische apparaten zoals telefoons. Deze dingen hebben allemaal invloed op ons als mens en kunnen ervoor zorgen dat je overbelast raakt wanneer je te veel doet en wanneer je te veel aan de verwachtingen van andere mensen wilt voldoen. Als dit gebeurt kun je overspannen raken, als je doorgaat terwijl je overspannen bent dan kom je in een burn-out terecht. Een burn out is niet fijn en voelt heel erg naar. Je voelt je depressief, moe, leeg en hebt nergens zin in. Dit zijn dingen die niet leuk zijn en mensen kunnen door een zware periode gaan. Vaak wordt gedacht dat een burn out vanzelf overgaat maar niets is minder waar. er zijn mensen die 70 uur werken en dolgelukkig zijn, wel hebben zij een gevoel van autonomie, controle en doen zij wat ze leuk vinden. Als je deze drie niet hebt dan kost dat ontzettend veel energie. Een burn out kan ook komen door privé problemen welke zich uiten in werk als in dat de emmer vol is. als je een burn out hebt is het dus belangrijk dat je hiermee aan de slag gaat. Maar hoe?

Psychodynamische therapie

Je kunt bij een burn out aan de slag gaan met psychodynamische therapie, deze vorm van therapie is erop gericht de oorzaak van jouw klachten te achterhalen. Vaak is dit gericht op onbewuste gevoelens en gedachtes die jij hebt weggestopt. Als je deze hebt weggestopt kunnen deze leiden tot vervelende problemen waaronder vermoeidheidsklachten. Met psychodynamische therapie kun je dit onder controle krijgen en kun je erachter komen waar deze gevoelens vandaan komen. psychodynamische therapie is erg effectief gebleken, net zo effectief als CGT. Ga dus snel aan de slag met psychodynamische therapie Zwolle!

Cognitieve gedragstherapie

Cognitieve gedragstherapie is erop gericht om mensen te helpen bij hun gedachtes en gedragingen. cognitieve gedragstherapie is dan ook erg geschikt voor mensen die een burn out ervaren. Zij zijn soms erg pessimistisch en neurotisch waardoor zij stress krijgen, dit komt omdat ze de controle verliezen. Dat kan leiden tot grote problemen waaronder een burn out. cognitieve gedragstherapie kan dan helpen bij het oplossen voor deze oplossing, als dit is gedaan dan kan je verder komen aan je herstel. Het is belangrijk dat je hulp zoekt bij een burn out, je hebt er niet voor niets een!

 

Psychodynamische therapie Zwolle om tot de kern te komen

Je zou ook interesse kunnen hebben in

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *